![](https://mic.medtechnopark.com.ua/upload/events/th-54.jpg)
Як пацієнти насправді відносяться до телемедицини?
У березні 2021 року компанія Harris Poll провела онлайн-опитування серед 2 055 дорослих американців у віці 18+. Дослідження було спрямоване на людей, які взаємодіяли з системою охорони здоров'я протягом останнього року. Дослідники хотіли зрозуміти, який вплив пандемії на медичне обслуговування і спілкування з медичними організаціями, а також отримати уявлення про досвід і перевагах щодо телемедицини та онлайн-інструментів медичного обслуговування.
Один з ключових питань дослідження стосувався того, з якими конкретними лікарями учасники зазвичай зустрічаються (особисто або через телемедицину) раз на рік або частіше. Вісімдесят чотири відсотки респондентів повідомили, що протягом останнього року вони відвідували будь-якого лікаря, найчастіше лікаря первинної медичної допомоги (68%). Крім того, вони спілкувалися з лікарями зі сфери:
Жіночого здоров'я - 33% (з жінок)
Офтальмології і оптометрії - 26%
Психіатричної допомоги - 18%
Ортопедії - 9%
Інше - 14%
27% американських пацієнтів повідомили, що вони пропустили особистий прийом у лікаря під час пандемії, і трохи менше чверті американських пацієнтів (23%) відклали отримання подальшої медичної допомоги, тому що їм було незручно особисто відвідувати свого лікаря. Ці дані викликають серйозні побоювання, що важливі терапевтичні і профілактичні огляди були відкладені, і що ми можемо спостерігати погіршення стану або відсутність діагнозу через ці затримок. Ці затримки ще більше посилять негативний вплив на здоров'я і благополуччя, яке вже зробила пандемія.
У ході опитування респондентів запитали, які можливості із залучення пацієнтів вони хотіли б бачити у своїй медичній організації. 49% вибрали онлайн-планування прийому, 49% - можливість зареєструватися або заповнити медичні форми / документи онлайн перед прийомом, 48% назвали онлайн-управління рецептами і онлайн-доступ до медичної карти. Приблизно два з п'яти американських пацієнтів повідомили, що для них важливі можливості цифрової комунікації - 38% очікують можливості оплати рахунків онлайн, а 37% - телемедичних прийомів.
Понад дві третини американських пацієнтів (69%) з початку пандемії зверталися до лікарів за допомогою телемедицини, причому 46% - до звичайного терапевта, а кожен п'ятий (19%) - до лікаря-психіатра. Телемедицина явно стає новою нормою після пандемії - переважна більшість (84%) респондентів, які отримували телемедичні послуги з березня 2020 року, повідомили, що планують продовжувати користуватися такимипослугами в майбутньому, при цьому основними причинами є зручність (43%) або бажання не перебувати поруч з хворими людьми (39%).
Одним з найбільш вражаючих результатів опитування стало те, що майже половина американських пацієнтів (48%) повідомили, що вони зверталися (4%) або, швидше за все, звернуться (44%) до іншого постачальника медичних послуг, якщо їх нинішній постачальник не пропонує послуги телемедицини. Очевидно, що пацієнти і їх лікарі підтримують телемедицину.
Підвищення обізнаності пацієнтів і прийняття ними телемедицини та віртуального догляду в такій мірі, яка була б немислима до пандемії. Вона також висунула на передній план багато інших аспектів електронного та віртуального взаємодії пацієнтів з лікарями всіх спеціальностей. Наприклад, призначення зустрічей, виставлення рахунків і оплата, які раніше здійснювалися переважно особисто, тепер здійснюються через Інтернет.
Джерело: KevinMD