Тенденції у сфері цифрового здоров’я у 2022 році
У сфері охорони здоров'я складається враження, що ми проскочили вперед на два десятиліття, а зазвичай повільний темп інновацій побив усілякі рекорди та очікування.
Пандемія прискорила впровадження інновацій у всіх галузях охорони здоров'я. Зараз, коли ажіотаж після паніки та викликаного нею буму змін осідає, багато зацікавлених сторін розуміють, що їхні причини чинити опір руйнівним технологіям були необґрунтованими, і шукають способи максимально використати можливості, які відкрив COVID. Фінансування цифрової медицини йде повним ходом, і перед світом охорони здоров'я, який раптово і міцно кинувся до технологічних інновацій, відкриваються необмежені можливості.
Ось що ми можемо очікувати:
Зростання медичного обслуговування за принципом "ближче до споживача"
Колись зведені до нішевих сайтів технології прямого доступу до споживача або консьєрж-підхід цього року набирають обертів, оскільки ринок роботодавців стає все більш насиченим. Висока якість користувачів таких технологічних пропозицій, як GoodRx, Hims & Hers, Ro і Curology, сприяла їх успіху. Ці компанії не можуть дозволити собі економити на досвіді користувача - оскільки саме вони платять зі своєї кишені і існує більш високий бар'єр для впровадження. З іншого боку, відсутність гарантованої клієнтської бази, а також менший доступ до даних споживачів з новою можливістю відмовитися від обміну даними всередині програми в останній версії Apple iOS, означає, що ці компанії докладають зусиль, коли йдеться про залучення користувачів.
Психічне здоров'я у центрі уваги
Стигма навколо проблем психічного здоров'я поступово знімалася протягом останнього десятиліття, але, як і в інших сферах, COVID прискорив привернення уваги до проблеми та надав терміновості пошуку рішень. Суспільство як ніколи дозріло для рішень у сфері ментального здоров'я. Але хоча ринок наповнений додатками для текстової терапії та інструментами для медитації та зняття стресу, призначеними для покращення психічного здоров'я, питання про ефективність та результати викликають сумніви. Очікується, що попит на рішення зростатиме, але новаторам доведеться вирішувати проблеми масштабу та доводити придатність цифрових засобів для вирішення таких проблем, як психічні травми.
"За межами" телемедицини
У перші метушні місяці пандемії системи охорони здоров'я поспішили запропонувати своїм пацієнтам телемедицину – у багатьох випадках це просто означало, що пацієнт має можливість зустрітися з лікарем з відеозв'язку. Хоча очні візити повернулися, багато пацієнтів звикли до зручності віртуального обслуговування та очікують, що воно буде доступним і надалі. Але занепокоєння якістю обслуговування та обмеження можливостей, які можна отримати по відео, спонукало використовувати дистанційний моніторинг пацієнта як додатковий інструмент. За допомогою цієї технології пацієнти можуть відстежувати деякі показники з будинку за допомогою підключеного до Інтернету або пристрою, що носиться, і вносити дані в свою електронну медичну картку. Однією з додаткових переваг дистанційного моніторингу, що підвищують його популярність, є можливість асинхронної взаємодії між пацієнтом і лікарем, що особливо важливо у сфері, що зазнає зростання навантаження через брак лікарів.
Від окремих рішень до екосистеми
Швидка притока мобільних додатків для різних медичних потреб породила новий "жанр" технологій - компанії цифрової охорони здоров'я, які існують виключно для обслуговування інших компаній цієї сфери. Такі сервіси цифрового ринку, як Xealth і Redox, спрощують для лікарів процес замовлення та призначення різних цифрових пристроїв та послуг безпосередньо через систему електронних медичних карт, а такі компанії, як Zus, намагаються вирішити проблему ізоляції даних за допомогою рішення щодо обміну даними, орієнтованого на пацієнта.
В основі всіх цих тенденцій лежить масштабніша перебудова системи охорони здоров'я. Пандемія змусила охорону здоров'я затикати греблю будь-якими засобами. Тепер, коли небезпека майже нейтралізована, вона оцінює, чи є ці інструменти відповідним рішенням для проблем та потреб сучасної системи.
Джерело: MedCity News