![](https://mic.medtechnopark.com.ua/upload/events/th-19.jpg)
Facebook може стати цифровою точкою входу в систему охорони здоров’я
Протягом досить довгого часу технічні титани набирають популярність в індустрії охорони здоров'я. У новій доповіді дослідницька компанія CB Insights аналізує те, що задумали Facebook, Amazon, Microsoft, Google і Apple в сфері охорони здоров'я, і намагається визначити їх можливі подальші кроки.
Що стосується Facebook, звіт проливає світло на те, що компанія має можливість використовувати величезні масиви даних про користувачів і їх поведінку. У документі також розглядається питання про те, як компанія, що працює в соціальних мережах, могла б стати широким входом для пацієнтів, дозволяючи їм через себе отримати доступ до медичної допомоги. Автори доповіді відзначають:
“WhatsApp, Facebook Messenger і Groups могли б стати першою цифровою точкою доступу до медичних послуг, особливо в країнах, що розвиваються. Наприклад, в Індії WhatsApp може похвалитися 200 млн користувачів і недавно отримав там банківську ліцензію, що свідчить про нові плани компанії в майбутньому.”
Звіт порівнює Facebook з WeChat компанії Tencent, який тепер використовується для виконання всього, починаючи з визначення черговості медичного обслуговування за допомогою технології штучного інтелекту і закінчуючи призначенням медичних візитів.
Основні труднощі Facebook, згідно зі звітом, пов'язані з проблемами довіри. Головною причиною відмови від використання Facebook є занепокоєння з приводу конфіденційності особистої інформації, згідно з дослідженням Verge Tech Survey 2020.
Що стосується інтересів компанії Amazon в сфері охорони здоров'я, то в доповіді зроблено висновок про те, що вона дотримується багатовекторного підходу. Після придбання цифрової аптеки Pill Pack в 2018 році компанія взяла активну участь в поширенні ліків. Але це далеко не єдина мета Amazon. Вона також розширює послуги своєї хмарної системи AWS, щоб все більше задовольняти потреби медичної промисловості.
Голосові технології також були гарячою темою для Amazon. Її система Alexa все більше і більше збільшує свої медичні навички і встановлює нові партнерські відносини з медичними організаціями та цифровими компаніями, що працюють в сфері охорони здоров'я, такими як Atrium Health і Livongo.
У звіті підкреслюється, що роль Microsoft буде в основному полягати в роботі з корпоративними системами. Зокрема, аналітики говорять, що платформа хмарних обчислень Azure компанії вже використовується деякими найбільшими компаніями в галузі охорони здоров'я, такими як Humana і Novartis.
У свою чергу, компанія Google вже давно працює в сфері охорони здоров'я. У звіті наголошується, що ця фірма лідирує в області досліджень штучного інтелекту. У минулому році компанія Google продемонструвала рішення, схоже на систему електронних медичних карт, яке може допомогти лікарям легше шукати інформацію про пацієнтів, полегшуючи їх робочий процес. Інструмент штучного інтелекту компанії також використовувався в дослідженнях - зокрема, в сфері медичної візуалізації.
Що стосується компанії Apple, то в звіті наголошується історія довіри користувачів і її здатність надавати своїм послідовникам доступ до їх особистим медичних записів. У звіті також говорилося про пристрої Apple і їх можливості по збору даних, в тому числі даних про серце, отримані за допомогою Apple Watch. Цей тип збору даних також вже використовувався в дослідженнях.
Ці компанії мають безпрецедентну базу користувачів, а також фінансові ресурси - це означає, що у них є потенціал для охоплення більшої кількості пацієнтів. Згідно зі звітом, в день через Google робиться 5,9 млрд запитів, у Facebook - 1,6 млрд користувачів, а у Apple - 1,5 млрд активних пристроїв.
"Вони також є одними з найбільших і найприбутковіших у світі накопичувачів готівки, - йдеться в доповіді. - Щоб перетворити ринок охорони здоров'я, великі технологи можуть використовувати "довгі гроші" для внутрішніх інвестицій, купівлі і розміщення стратегічних ставок в стартапи."