6 технологічних тенденцій, які формують майбутнє медичної професії
Швидкий розвиток охорони здоров'я та пов'язані з цим технологічні, освітні, робочі та ментальні перетворення в сфері охорони здоров'я і медицини буде визначати те, як уже в найближчому часі зміниться одна з основних сфер нашої економіки, сильно впливає на наше життя і здоров'я.
У цьому короткому огляді ми хочемо вказати на 6 ключових тенденцій, що визначають те, як цифровізація охорони здоров'я вплине на майбутнє медичної професії.
1. Жоден лікар не зможе працювати без застосування передових технологій
Оскільки діагностичні інструменти стають все більш компактними і, як правило, підключеними до мережі, а пацієнти мають до них доступ. Очевидно, що нові цифрові технології будуть відігравати провідну роль практично в будь-якої медичної спеціальності. Причому настільки, що жоден лікар не зможе працювати без них.
За оцінками, до 2022 року 25% дорослого населення США будуть користуватися пристроями що носяться, в інших розвинених країнах ситуація схожа. Оскільки вони все частіше включають в себе функцію відстеження стану здоров'я, пацієнти неминуче будуть приносити дані з таких пристроїв до медичних установ. Лікарям необхідно буде вміти знайомитися з цими пристроям та інтерпретувати їх показання.
Наприклад, з огляду на зручність зняття показань ЕКГ, яке забезпечують такі пристрої, та не перевищують по своїх розмірах кредитну карту, пацієнти з кардіологічними захворюваннями будуть користуватися ними та звертатися до кардіолога уже із зібраними даними.
Медики також отримають можливість використовувати портативні діагностичні інструменти, щоб зробити свою роботу більш ефективною. В даний час лікарі можуть носити в своєму портфелі діагностичні інструменти буквально для цілого відділення. Портативні ультразвукові пристрої, такі як Clarius і Butterfly iQ +, дозволяють лікарям і співробітникам швидкої допомоги легко оцінити стан важкохворого пацієнта і відповісти на питання "так-ні", наприклад, про наявність чи відсутність внутрішньочеревної кровотечі, незалежно від того, де вони знаходяться.
2. За допомогою технологій лікар зможе стати ближче до своїх пацієнтів
Навіть незважаючи на залежність від технологій в майбутньому медичних професій, людський фактор буде грати таку ж, якщо не більшу. Це пов'язано з тим, що ці технології, по суті, усунуть повторювані компоненти роботи і згодом звільнять цінний час для медичних працівників.
Наприклад, така високоінтерактивна практика, як психіатрія, як і раніше буде залежати від "людських" навичок, навіть якщо чат-боти будуть вирішувати такі завдання, як сортування пацієнтів з психічними розладами та спостереження за ними до зустрічі з лікарем. Такі чат-боти, як Woebot Health і Youpercan, вже допомагають відслідковувати і покращувати емоційний стан користувачів, а психіатри згодом можуть надавати пацієнтам зворотний зв'язок та поради щодо таких інструментів.
Технології розпізнавання мови і обробки природної мови, наприклад, програмне забезпечення Suki, яке представляє собою "віртуального помічника" для лікаря, що використовує можливості штучного інтелекту для допомоги в складанні клінічної документації, можуть істотно "розчистити" робочий день від рутинних завдань заповнення документації. За допомогою цього рішення лікар може говорити про потреби хворого в процесі прийому пацієнта або після його відвідин, а Suki потім самостійно документує все, що сказав лікар. Крім цього, цей продукт може бути інтегрований в систему електронних медичних карт.
У міру того, як такі передові технології будуть брати на себе рутинні функції, вони дозволять лікарям більше спілкуватися з пацієнтами. Таким чином, лікарям доведеться проявляти більше емпатії та співчуття при спілкуванні з хворими людьми; відсутність у них таких навичок буде ще більш помітним, ніж сьогодні.
3. Автоматизація не замінить лікарів
Сьогодні часто виникає питання, чи не захоплять передові технології та автоматизація повністю медичну професію. Подібні побоювання можуть змусити фахівців скептично ставитися до впровадження нових технологій. Зрештою, ми регулярно чуємо новини про те, що алгоритм DeepMind від Google може випередити рентгенологів при виявленні ракових утворень на медичних знімках або як програмне забезпечення швидко і неінвазивної діагностує тип пухлини і її розташування. У той же час багато технологічних гіганти продовжують інвестувати в медичні системи на базі штучного інтелекту. Але навіть в такій спеціальності, як радіологія, де автоматизація впорається з більшістю повторюваних і заснованих на даних компонентів, все одно буде потрібно участь людини, оскільки він краще підготовлений до вирішення творчих завдань.
4. Штучний інтелект в ролі "стетоскопа 21 століття"
Розглянемо сертифіковану ще в 2017 році платформу на основі алгоритмів глибокого навчання, розроблену компанією Arterys. Вона дозволяє прискорити вивчення радіологічних зображень, скоротити кількість пропущених об'єктів до 70% і одночасно автоматизувати рутинні завдання. Інша компанія, PathAI, розробляє систему, яка використовує цифрові патологічні слайди з їх обробкою системою на основі штучного інтелекту, щоб допомогти патологоанатомам швидше і точніше ставити діагнози.
Це той тип співпраці, який лікарі можуть очікувати в майбутньому і який може стати корисним для кар'єри. Ця співпраця, яке об'єднує творчі здібності і емпатію людини з прогностичним майстерністю штучного інтелекту. Технологію слід розглядати як помічника, які підвищує ефективність роботи людини.
5. Пацієнти будуть приймати участь у розбудові охорони здоров'я
Як би не були важливі технології для майбутнього окремих медичних спеціальностей, участь пацієнтів також буде мати велике значення для їх формування в найближчі роки. Оскільки технології змінюють охорону здоров'я, вони також дають пацієнтам можливість висловити свою думку, так як вони стають більш активними в управлінні своїм здоров'ям.
Будучи кінцевими користувачами цифрових інструментів охорони здоров'я та нових підходів до лікування, вони можуть надати цінну зворотний зв'язок для більш ефективного впровадження таких рішень. Жодна лікарня скоро не зможе функціонувати і працювати без впровадження системи взаємодії з пацієнтами. Таким чином, майбутнє медичних спеціальностей потребують від лікарів залучення пацієнтів в рівноправне партнерство.
6. Телемедицина стане звичайним явищем в системі охорони здоров'я
В постпандемічному світі, ми не повинні повертатися до колишніх способів надання медичної допомоги. Нові технології забезпечують найкращі клінічні результати і допомагають зменшити нерівність в охороні здоров'я. Результати опитувань показують, що затребуваність послуг телемедицини різко зросла та все більше людей позитивно оцінюють якість таких сервісів.
Багато молодих лікарів та медичних працівники сподіваються, що після пандемії ці досягнення в області медичних технологій будуть прийняті на постійній основі.
Телемедицина може стати переконливою альтернативою традиційному лікуванню і профілактиці гострих і хронічних захворювань, а також поліпшити клінічні результати. У промислово розвиненому світі телемедицина, ймовірно, продовжить переміщати надання медичної допомоги з лікарні або клініки в будинок.
Було доведено, що використання телемедицини дозволяє поліпшити управління довгостроковим доглядом і задоволеність пацієнтів; вона також пропонує нові засоби для пошуку медичної інформації та спілкування з практикуючими лікарями, підвищуючи тим самим зручність для пацієнта.
Телемедицина вже тут і зараз - лікарі повинні адаптуватися до нової ситуації, коли подібні технології стають частиною робочого процесу в закладах охорони здоров'я.
Майбутнє охорони здоров'я формується на наших очах з розвитком цифрових медичних технологій, таких як штучний інтелект, віртуальна і доповнена реальність, 3D-друк, робототехніка чи нанотехнології. Лікарі повинні ознайомитися з новітніми розробками, щоб мати можливість керувати технологіями.
За матеріалами Forbes, MedTech News, Medical Futurist, HMS